Vedení daňové evidence
Možnost vedení daňové evidence mají podnikatelé, kteří:
- uplatňují skutečné náklady na dosažení a zajištění příjmů,
- jejichž obrat za předchozí kalendářní rok nepřesáhl 25.000.000 Kč,
- nejsou zapsáni v obchodním rejstříku,
- nemají povinnost vedení účetnictví na základě zvláštního právního předpisu.
Pro vedení daňové evidence máme tyto možnosti:
Jednoduchá evidence příjmů a výdajů
Pro podnikatele, kteří jsou neplátci DPH a nejsou si jisti výhodnosti paušálních nákladů. Jednoduchá evidence daňový příjmů a výdajů včetně zohlednění odpisů majetku, stravného a nákladů na auto.
(v případě velkého množství dat vedení daňové evidence)
Jednoduchá evidence plátce DPH
Pro podnikatele, kteří jsou plátci DPH a uplatňují paušální náklady v daňovém přiznání. Evidence podle §100 Zákona o dani z přidané hodnoty (235/2007 Sb.) pro účely sestavení přiznání k DPH.
Daňové evidence v programu PREMIER system
Pro podnikatele, kteří sledují skutečně příjmy a výdaje v podnikání a jsou plátci DPH (pro neplátce lze použít evidenci příjmů a výdajů).
Vedení daňové evidence zahrnuje:
- evidenci faktur vydaných a přijatých,
- evidence pokladních a bankovních dokladů,
- evidence ostatních dokladů,
- zpracování měsíčního nebo čtvrtletního přiznání k DPH včetně zákonných příloh (pokud jste plátci DPH),
- zpracování roční uzávěrky daňové evidence,
- zpracování Přiznání k dani z příjmu fyzických osob s komentářem (vysvětlení jednotlivých řádků, výše daně, zálohy na následující období),
- zpracování Přiznání k dani silniční s komentářem (výše daně, zálohy),
- zpracování ostatních daňových přiznání.
Vedení daňové evidence přizpůsobím Vašim požadavkům:
- finanční výstupy (sledování vybraných příjmů a výdajů),
- saldokonto pohledávek a závazků.